-गोपाल विरही
तत्कालीन ‘राजदरवार’ का सैनिक सचिव विवेककुमार शाहको पुस्तक ‘मैले देखेको दरबार’ मा तत्कालीन राजकुमार दीपेन्द्र शाहलाई जबर्जस्ती कामुक, परपीडक, दुव्र्यसनी, हठी, बदमास, संस्कारहीन र हत्यारा देखाउन खोजिएको छ । ‘जबर्जस्ती’ कुन अर्थमा भने दीपेन्द्र नागरिकमाझ उनले मन नपराएजति अलोकप्रिय थिएनन् । पारस शाहको बदमासी सबैमाझ प्रकट हुनु तर दीपेन्द्रको ‘बदमासी’चाहिँ विवेकले मात्रै देख्नु विश्वसनीय हुन सक्तैन । तर, विवेकले लेखेको ‘दीपेन्द्रलाई यु आर अ स्ट्रङ् लिडर भनेर विदेशीले उक्साउने गर्थे’ भन्ने कुरा र सूर्यबहादुर थापा भारतको एजेन्ट भएको कुराचाहिँ तत्कालीन ‘राजदरवार’भित्र भारतीय शासकवर्गको पहुँच–प्रवेश र अहिले त्यसरी नै ‘यु क्यान बि अ गुड प्राइममिनिस्टर’ भनेर एमाओवादीभित्रको एउटा तप्कालाई ‘रियल जुस’का माध्यमबाट केही नेपाली मिडियामा समेत प्रवेश गरी उक्साउन खोजेको ऐतिहासिक तथ्यहरुका आलोकमा अनुसन्धेय विषय हो ।‘नेपालमा भारतको विशेष स्वार्थहरु रहेका कारणले नेपाललाई बाह्य आक्रमणबाट बचाइ रक्षा गर्नु नै भारत सरकारको मुख्य जिम्मेवारी हो’ भनेर नेहरुले भनेका थिए । तर, सन् १९५१ मा राणाशाहीको अन्त्य हुनेबित्तिकै नेपालको आन्तरिक मामिलामा भारतको हस्तक्षेप सर्वविदित छ । गोविन्द नारायणलाई भारतीय राजदूतका अतिरिक्त राजदरवारमा समेत नियुक्त गरियो । आधिकारिक भनाइअनुसार उनको काम राजा र जनताका बीच भेटघाटको बन्दोबस्त मिलाउनु थियो । अनि भारतीय गुप्तचर संस्थालाई राजदरवारका सबै कुरा किन थाहा नहोस् १
तत्कालीन राजदूत सीपीएन सिंहको हस्तक्षेपले हद नाघेपछि राणाशाहीको अन्त्यपछि बनेको अन्तरिम मन्त्रीमण्डलका गृहमन्त्री वीपी कोइराला स्वयंले यसको खुलेआम विरोध गरेका थिए । उनले राजदूत सिंहले नेपालको आन्तरिक मामिलामा नचाहिँदो रुपमा चासो लिएको आरोप लगाएका थिए । नेपालमा मन्त्रीमण्डलको हेरफेर सम्बन्धी प्रत्येक योजना राजदूत सिंहको सिफारिसमा नयाँ दिल्लीमा बन्दथ्यो । न्यूयोर्क टाइम्सका रवर्ट ट्रमबुलले त्यस ताका ‘नेपाल उत्तरी छिमेकी देशबाट हुने कम्युनिष्ट घुसपैठभन्दा प्राचीन कालदेखि प्राप्त स्वतन्त्रतामाथि भारतीय अतिक्रमणबाट त्रसित भएको बुझिन्छ’ भनेर रिपोर्टिङ् गरेका थिए । काठमाडौँमा खुलेआम भनिन्थ्यो कि नेपालको सच्चा शासक भारतीय राजदूत हो । क्रमशः भारतीय हस्तक्षेप सैन्य क्षेत्रमा पनि हुन थाल्यो । नेपाली सेनालाई पुनर्गठन गर्ने नाममा भारतले एक भारतीय सैनिक मिशन काठमाडौँमा खटाएको थियो । यसको पहिलो मुख्य काम राष्ट्रिय सेवामा पजनी थियो । सेनाको संख्या २५,००० बाट ६०,०० पुर्याइयो । यस मिशनले तिब्बत–नेपाल सीमानामा भारतीय सैनिक चेक पोष्टको स्थापना गर्ने चाँजोपाँजो पनि मिलायो । आजसम्म पनि यी दृष्यादृष्य चेकपोष्टहरु यथावत् भारतीय फौजी जवानहरुद्वारा नियन्त्रित छन् र जसको सम्बन्ध भारतको सैनिक विभागसँग प्रत्यक्ष रुपमा जोडिएको छ ।
१९४७ अगाडि भारत र नेपाली जनताबीचको सम्बन्ध सौहार्दपूर्ण र क्रान्तिकारी उद्देश्यमा आधारित थियो । नेपालले विशेष गरी १९४२ को आन्दोलन कालमा कैयौँ क्रान्तिकारी भारतीयहरुलाई आश्रय दिएको थियो । तिनमा जयप्रकाश नारायण र डा. लोहिया प्रमुख थिए । तत्कालीन राणाहरु र ब्रिटिश अधिकारीहरुको कडा प्रतिबन्धको बावजुद दुई देशका क्रान्तिकारीहरु बेला–बखतमा भेट गरी आफ्ना साझा समस्याहरुमा छलफल गर्दथे । नेपालमा भारतीय नेताहरुलाई ठूलो आदर गरिन्थ्यो । तर, स्वतन्त्रतापछि यस सुमधुर सम्बन्धले आशा विपरीत मोड लियो र धेरै कुराहरुमा विरोधाभास पैदा गर्यो ।
नयाँ दिल्ली नेपालको राजनीतिक तथा सैनिक मामिलामा आफ्नो पूर्ण आधिपत्य जमाउन खोज्दैछ । एक भारतीय पत्रकार गिरिलाल जैका अनुसार,‘केवल चिनियाँ सरकारका गतिविधिहरुले मात्र नेपालमा भारतको प्रतिष्ठामा खतरा पैदा हुने होइन । कम्युनिष्टहरुको स्थानीय प्रभावको प्रादुर्भावले चीनलाई सघाउ पुर्याई भारतको विरोधमा नेपाललाई खडा गर्नेछ । गोर्खा सिपाहीहरुलाई एक विचार र एक बन्दूकमात्र हातमा बोकाइदिनुले भारतको सुरक्षामा खतरा पैदा हुन सक्तछ ।’ यसरी नेपाल राष्ट्रलाई हातहतियारबाट बञ्चित गर्नु र सार्वभौम–सत्तामाथि अतिक्रमण गर्नु नै अहिले भारत र नेपालका एकाधिकार पुँजिपति तथा ठूला–ठूला भूमिपतिहरुका प्रतिनिधिहरुको मुख्य साझा कार्य हुन गएको छ । वास्तवमा भारत सरकार अहिले नेपालभित्रका यिनै तŒवहरुको स्वार्थरक्षा गर्न कटिबद्ध देखिन्छ ।
नेपालको ९५ प्रतिशतभन्दा बढी आयात–निर्यात भारतसँग हुन्छ । नेपालका मुख्य सहरमा मात्र होइन, सुदूर क्षेत्रका व्यापारिक केन्द्रहरुमा पनि मारवाडी तथा भारतीयहरुले महŒवपूर्ण स्थान ओगटेका छन् । नेपालमा भारतको कालो धनले निकै सजिलो र चिन्तामुक्त आश्रय फेला पारेको छ । भारतीय वाणिज्य तथा उद्योग संगठनले यस पहाडी राज्यमा लगानी गर्ने निकै सजिलो ठाउँ भेट्टाएको छ । भारतका एकाधिकार पुँजिपतिहरुले नेपाली पुँजिपतिहरुलाई नव–उपनिवेशवादी नीतिअनुरुप हेर्दछन् । हाल नेपालमा त्यस्ता हजारौँ संयुक्त परियोजनाहरु तर्जुमा गरिएको छ ।
पहिले नेपालले ब्रिटेनको अलावा विशेष गरी जापान र जर्मनीबाट आयात–कर–मुक्त सामानहरुको उपभोग गर्दथ्यो र नेपाली साहु–महाजनहरुले भारतीय साहु–महाजनले भन्दा बढी सुविधा प्राप्त गर्दथे । भारतीय बजारमा भन्दा सामानहरु सस्ता थिए । भारत स्वतन्त्र हुनासाथ स्थिति ठ्याक्कै विपरीत हुन गयो । नेपालको कमजोर अवस्थाबाट फाइदा उठाएर नेपालमाथि एक व्यापार सन्धि लादियो । यस व्यापार सन्धि अनुसार नेपालले आफ्नो बजारमा भारतीय बजारभन्दा सस्तो मूल्यमा मालसामान बेच्न नहुने प्रतिबन्ध लागू गरियो ।
यो सर्वविदित छ कि नेपालका अनियन्त्रित नदीहरुले हरबखत उत्तरी बिहार र उत्तर प्रदेशका नागरिकलाई ठूलो क्षति पुर्याउँछन् । त्यसको व्यवस्थापन गर्नु जरुरी छ । तर कोशी, गण्डकी तथा महाकाली सम्झौताका कैयौँ सर्तहरु नेपालको राष्ट्रिय स्वार्थका निम्ति हानिकारक छन् । नेपालमा हजारौँ नागरिकले दुवै देशका बढीभन्दा बढी नागरिकले यी परियोजनाहरुबाट फाइदा उठाउन सकुन् भन्ने हेतुले यी ‘सम्झौता’ मा पुनर्विचार हुनुपर्छ भनी सडकमा उत्री विरोध जनाएका थिए ।
एकपल्ट जयप्रकाश नारायणले भारत, पाकिस्तान, काश्मिर, नेपाल, भुटान, सिक्किम र नागाल्याण्ड मिली एक संगठन बनाउनु पर्छ भनी प्रस्ताव राखेका थिए । नारायणको यस प्रस्ताव विभिन्न राष्ट्रहरुसँग समताको आवरण ओढी भारतलाई अझै विस्तृत रुपमा अधिकार दिने भारतीय ‘हार्दिक इच्छा’ थियो र पछिल्लो समयमा ‘चीनलाई दक्षिण एसियाली क्षेत्रीय सहयोग संगठन (सार्क) मा ल्याऔँ’ भन्ने धेरैजसो सदस्य राष्ट्रहरुको प्रस्तावलाई लत्याएर भारतले त्यसैलाई प्रमाणित गरेको छ । यसले विशेषतः विकसित देशहरुले कमजोर तथा पिछडिएका राष्ट्रहरुलाई आफ्नो अधीनस्थ गर्न स्थापना गरिएको युरोपियन साझा बजारलाई स्मरण गराउँछ । जयप्रकाश नारायणद्वारा प्रस्तावित फेडरेसनका सदस्यहरुमा भारत नै सबैभन्दा विकसित देश थियो भन्नेमा दुई मत छैन । त्यसैले, सार्क संगठनको प्रस्तावक र संस्थापकका हैसियतले नेपालले चीनलाई यस संगठनभित्र प्रवेश दिनुपर्ने कुरालाई महŒवका साथ उठाउनु आवश्यक छ । चीनलाई सार्कबाट अलग राख्नु कत्ति पनि तर्कसंगत छैन ।
नयाँ दिल्लीले ब्रिटिशहरुद्वारा संस्थापित तथा अहिले अमेरिकाद्वारा पोषित ‘ठूलो राष्ट्र’ को अहंकारको परम्परावादी नीतिलाई छाड्न सकेको छैन । भारतीय शासकवर्गको नीतिले गर्दा भारतीय नागरिकका नाममा नेपालमा मात्र होइन, समस्त छिमेकी देशहरुमा पनि नराम्रो धब्बा लागेको छ ।
हामीले राम्ररी नियाल्यौँ भने यो छर्लङ्ग हुन्छ, दुवै मुलुकका गरिखाने वर्गका नागरिकको साझा दुश्मन नेपाल र भारतका प्रतिक्रियावादी तŒवको गठबन्धन नै हो । नेपालले आफ्नो सीमा सुरक्षा बल बनाउन नसक्नु वा नचाहनुको मुख्य कारण पनि यही गठबन्धन हो । पाठकगण १ तपाईँहरुले इराकमा देख्नुभयो कि उनीहरुका साथ के भयो ? अफगानिस्तानको बारेमा तपाईँको के विचार छ ? यिनीहरु न अफगानिस्तान र न इराकमा कुनै परिणामसम्म पुग्न सके । अब फेरि कस्तो इराक र कस्तो अफगानिस्तान ? के हामी नेपाली गोठभित्र बसेका जनावर हौँ, जो उत्सवहरु मनाउन काटिन्छन् ?
No comments:
Post a Comment